Butlletí oficial del Consell per la República Catalana

image_pdf

RESOLUCIÓ Núm. 23 DE LA SINDICATURA ELECTORAL DEL CONSELL PER LA REPÚBLICA CATALANA

RESOLUCIÓ núm. 23, de 12 d’abril de 2022, de la Sindicatura Electoral del Consell per la República Catalana, relativa a la proposta de Consulta d´Iniciativa Popular núm. 4 formulada amb el nom: “Incompatibilitats de la Presidència del Consell per la República”.

Segons la Resolució núm. 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta en relació amb el procediment de les consultes d’iniciativa popular i en compliment de les disposicions de l’ article 8 punt 1 en relació a l’article 9 apartats a) i b) del Reglament de Mecanismes de Consulta (RMC) respecte a les competències que li son pròpies a aquesta Sindicatura en quant a garantir la transparència, l’objectivitat i el principi d’igualtat en tot el desenvolupament dels processos de participació ciutadana i democràcia directa previstos en el RMC, i més concretament d’acord amb l’article 11 punts 2, 3, 5 i 6 del RMC en quant a la necessitat de verificar la legitimació dels proposants i l’adequació temàtica, funcional, territorial i procedimental de qualsevol proposta de consulta que es formuli, en sessió celebrada el 12 d’abril de 2022 la Sindicatura Electoral , amb l’assistència de tots els seus membres titulars, ha adoptat per unanimitat:

RESOLUCIÓ D´AVALUACIÓ DE LA PROPOSTA DE CONSULTA D’INICIATIVA POPULAR:Incompatibilitats de la Presidència del Consell per la República”

PRIMER.- Comprovada la legitimació del proposant, la proposta conté les dades establertes de l’article 11.2 del RMC, que són:

a) Nom de la Consulta: Incompatibilitats de la Presidència del Consell per la República

b) Pregunta de la Consulta: Hauria de ser incompatible el fet d’ostentar càrrecs orgànics en la Direcció d’un partit polític i ser, alhora, President del Consell per la República?

c) Respostes possibles de la consulta :

. Si

. No

d)  Àmbit territorial o sectorial del cens a consultar : 

Àmbit general de tot el Consell

e) Previsions de calendari de realització : Cap de setmana del 6, 7 i 8 de maig d’enguany.

f) Percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles: 

La que obtingui un major nombre de vots emesos.

SEGON.- Complerts els requisits anteriors s’ha procedit a examinar si l’abast temàtic o funcional de la consulta plantejada es troba dins dels paràmetres fixats en l’article 4. RMC per les consultes d’iniciativa popular.

En aquest cas la consulta plantejada es troba dins l’abast temàtic o funcional previst en l’ article 4.2 del RMC doncs es refereix a aspectes no regulats ni en l’article 1 del Reglament Fundacional on defineix l’objecte propi del Consell ni en l’article 9 del mateix reglament  relatiu a les funcions pròpies del Consell.

TERCER.- Verificada la legitimitat del proposant, que la consulta conté les dades mínimes exigides a l’article 11 punt 2 i  l’abast temàtic o funcional de la consulta dins del que disposa l’article 4.1, en complimentdel que disposa l’article 11 apartat 6 punts b) i d) del RMC  s’ha de procedir a la verificació de la pertinència de la pregunta i respostes segons el que exigeix l’article 11 apartat 5 del RMC i la definició i adequació de la consulta a la resta de paràmetres tècnics com abast territorial o sectorial

L’article 11 apartat 5 del RMC exigeix que en tots els casos, tant la pregunta com les respostes, siguin clares, entenedores i el més breus possibles. Ha d’estar expressada en frases en indicatiu i sense subordinades, i sense que la pregunta contingui disjuntives o alternatives. 

Tant la  pregunta formulada com les respostes possibles són és clares, entenedores i breus, complint la resta de requisits exigits a l’article 11 apartat 5 del RMC.  

L’abast territorial o sectorial de la consulta proposada, en aquest cas “Àmbit general de tot el Consell” s’adequa al que disposa l’article 3 punt 2 del RMC que estableix la possibilitat d’adreçar les consultes a la totalitat dels ciutadans registrats al Consell per la República, o a un univers menor, que pot venir limitat per raons de territori, edat, gènere, professió, o de qualsevol altra criteri delimitatiu que pugui establir-se, sempre i quan aquests criteris selectius dels cridats a participar no resulti discriminatòria o tingui connotacions contràries als drets humans fonamentals, doncs en aquest cas es pretén la participació de tots els inscrits al Consell per la República.

QUART.- Un cop verificades les característiques pròpies de la consulta i considerada l’adequació al Reglament de Mecanismes de Consulta la proposta rebuda, la Sindicatura, en virtut del que disposa l’article 4.2 del RMC i de la pròpia Resolució núm. 19 d’aquesta Sindicatura Electoral ACORDA DONAR TRASLLAT AL GOVERN DEL CONSELL PER LA REPÚBLICA de la consulta plantejada a fi de que s’obtingui la prèvia i necessària autorització expressa per la seva aprovació inicial. 

CINQUÈ.- En cas d’obtenir-se l’autorització expressa del govern del Govern del Consell per la República, la Sindicatura Electoral adoptarà la resolució pertinent per continuar amb el procediment de consulta iniciat segons el que disposa l’article11 punt 4 del RMC.

Barcelona a 12 d’ abril de 2022

La Sindicatura Electoral