RESOLUCIÓ Núm. 53 DE LA SINDICATURA ELECTORAL


 

RESOLUCIÓ núm. 53, de 23 de setembre de 2022, de la Sindicatura Electoral del Consell per la República Catalana, relativa a la proposta de Consulta d´Iniciativa Popular núm. 31 formulada amb el nom: Assaig de participació ciutadana”.

Segons la Resolució núm. 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta en relació amb el procediment de les consultes d’iniciativa popular i en compliment de les disposicions de l’ article 8 punt 1 en relació a l’article 9 apartats a) i b) del Reglament de Mecanismes de Consulta (RMC) respecte a les competències que li son pròpies a aquesta Sindicatura en quant a garantir la transparència, l’objectivitat i el principi d’igualtat en tot el desenvolupament dels processos de participació ciutadana i democràcia directa previstos en el RMC, i més concretament d´acord amb l´article 11 punts 2, 3, 5 i 6 del RMC en quant a la necessitat de verificar la legitimació  dels proposants i l’adequació temàtica, funcional, territorial i procedimental de qualsevol proposta de consulta que es formuli, en sessió celebrada el 18 de setembre de 2022 la Sindicatura Electoral i amb l’assistència de tots els seus membres titulars, ha adoptat per unanimitat la següent:

RESOLUCIÓ D´AVALUACIÓ DE LA PROPOSTA DE CONSULTA DINICIATIVA POPULAR:Assaig de participació ciutadana ”

PRIMER.- Comprovada la legitimació del proposant, la proposta conté les dades establertes de l’article 11.2 del RMC, que són:

a) Nom de la Consulta: Assaig de participació ciutadana 

b) Pregunta de la Consulta: Creus que la zona de l’Ortoll s’ha de convertir en un parc natural urbà?   

c) Respostes possibles de la consulta :

– Sí

– No

d)  Àmbit territorial o sectorial del cens a consultar : Local del registrats a Vilanova i la Geltrú

e) Previsions de calendari de realització : Des del dia 26/9/22 a l’Ú doctubre 

f) Percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles: No aplicable

SEGON.- Complerts els requisits anteriors s’ha procedit a examinar si l’abast temàtic o funcional de la consulta plantejada es troba dins dels paràmetres fixats en l’article 4. RMC per les consultes d’iniciativa popular.

En aquest cas, la consulta plantejada es troba dins l’abast temàtic o funcional previst en l’article 4.1 del RMC doncs es refereix a aspectes regulats a l´article 9 punt a) del RF, atès que la determinació a prendre pel Consell per la República respecte a l’ordenació del territori i la política a adoptar respecte a la creació de nous espais verds o protegits, tindria relació amb el que hauria de ser l’acció i posicionament  polític del Consell per la República. 

TERCER.- Verificada la legitimitat del proposant, que la consulta conté les dades mínimes exigides a l’article 11.2 del RMC i que l’abast temàtic o funcional de la consulta es troba dins del que disposa el seu article 4.1, en complimentde l’article 11 apartat 6 punts b) i d) del RMC s’ha de procedir a la verificació de la pertinència de la pregunta i respostes segons el que exigeix l’article 11 apartat 5 del RMC i la definició i adequació de la consulta a la resta de paràmetres tècnics com abast territorial o sectorial.

L’article 11 apartat 5 del RMC exigeix que en tots els casos, tant la pregunta com les respostes, siguin clares, entenedores i el més breus possibles. Ha d’estar expressada en frases en indicatiu i sense subordinades, i sense que la pregunta contingui disjuntives o alternatives. 

Tant la  pregunta formulada com les respostes possibles són  clares, entenedores i breus, complint la resta de requisits exigits a l’article 11 apartat 5 del RMC.

L’abast territorial o sectorial de la consulta proposada, en aquest cas “Vallès Oriental” s’adequa al que disposa l’article 3 punt 2 del RMC que estableix la possibilitat d’adreçar les consultes a la totalitat dels ciutadans registrats al Consell per la República, o a un univers menor, que pot venir limitat per raons de territori, edat, gènere, professió, o de qualsevol altra criteri delimitatiu que pugui establir-se, sempre i quan aquests criteris selectius dels cridats a participar no resulti discriminatòria o tingui connotacions contràries als drets humans fonamentals, doncs en aquest cas es pretén la participació dels inscrits al Consell per la República del Vallès oriental, territori afectat per la infraestructura.

El proposant entén que no seria aplicable un percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles, però aquest és requisit exigit per l’article 11 apartat 2. Entenem que el que planteja el proposant no respondria a la idea del percentatge mínim necessari per considerar aprovada una opció sinó que possiblement faci referència al percentatge mínim de participació per acceptar com a vàlid el resultat de la consulta, concepte que no és el que s’exigeix en l’apartat 11 punt 2 apartat f) del RMC.

QUART.- Un cop verificades les característiques pròpies de la consulta i considerant que la proposta rebuda no acompleix tots els requisits i condicions establerts al RMC, la Sindicatura Electoral RESOL NO APROVAR la consultatal i com ha estat formulada, i notificar la present resolució al proposant.

Barcelona a 23 de setembre de 2022

La Sindicatura Electoral


RESOLUCIÓ Núm. 52 DE LA SINDICATURA ELECTORAL


 

RESOLUCIÓ núm. 52, de 23 de setembre de 2022, de la Sindicatura Electoral del Consell per la República Catalana, relativa a la proposta de Consulta d´Iniciativa Popular núm. 30 formulada amb el nom: Assaig de participació ciutadana”.

Segons la Resolució núm. 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta en relació amb el procediment de les consultes d’iniciativa popular i en compliment de les disposicions de l’ article 8 punt 1 en relació a l’article 9 apartats a) i b) del Reglament de Mecanismes de Consulta (RMC) respecte a les competències que li son pròpies a aquesta Sindicatura en quant a garantir la transparència, l’objectivitat i el principi d’igualtat en tot el desenvolupament dels processos de participació ciutadana i democràcia directa previstos en el RMC, i més concretament d´acord amb l´article 11 punts 2, 3, 5 i 6 del RMC en quant a la necessitat de verificar la legitimació  dels proposants i l’adequació  temàtica, funcional, territorial i procedimental de qualsevol proposta de consulta que es formuli, en sessió celebrada el 18 de setembre de 2022 la Sindicatura Electoral i amb l´assistència de tots els seus membres titulars, ha adoptat per unanimitat la següent:

RESOLUCIÓ D´AVALUACIÓ DE LA PROPOSTA DE CONSULTA DINICIATIVA POPULAR:Assaig de participació ciutadana ”

PRIMER.- Comprovada la legitimació del proposant, la proposta conté les dades establertes de l’article 11.2 del RMC, que són:

a) Nom de la Consulta: Assaig de participació ciutadana 

b) Pregunta de la Consulta: Cal que l’Ajuntament assumeixi i es comprometi amb la sobirania fiscal i l’executi?

c) Respostes possibles de la consulta :

– Sí

– No

d)  Àmbit territorial o sectorial del cens a consultar : Local del registrats a Vilanova i la Geltrú

e) Previsions de calendari de realització : Des del dia 26/9/22 a l’Ú doctubre 

f) Percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles: No aplicable

SEGON.- Complerts els requisits anteriors s’ha procedit a examinar si l’abast temàtic o funcional de la consulta plantejada es troba dins dels paràmetres fixats en l’article 4. RMC per les consultes d’iniciativa popular.

En aquest cas la consulta plantejada es troba dins l’abast temàtic o funcional previst en l’ article 4.2 del RMC doncs es refereix a aspectes no regulats ni en l’article 1 del Reglament Fundacional on defineix l’objecte propi del Consell ni en l’article 9 del mateix reglament  relatiu a les funcions pròpies del Consell.

TERCER.- Verificada la legitimitat del proposant, que la consulta conté les dades mínimes exigides a l’article 11 punt 2 i  l’abast temàtic o funcional de la consulta dins del que disposa l’article 4.2, en complimentdel que disposa l’article 11 apartat 6 punts b) i d) del RMC i segons la Resolució núm. 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta,  s’ha de procedir a la verificació de la pertinència de la pregunta i respostes segons el que exigeix l’article 11 apartat 5 del RMC i la definició i adequació de la consulta a la resta de paràmetres tècnics com abast territorial o sectorial

L’article 11 apartat 5 del RMC exigeix que en tots els casos, tant la pregunta com les respostes, siguin clares, entenedores i el més breus possibles. Ha d’estar expressada en frases en indicatiu i sense subordinades, i sense que la pregunta contingui disjuntives o alternatives. 

Tant la  pregunta formulada com les respostes possibles són  clares, entenedores i breus, complint la resta de requisits exigits a l’article 11 apartat 5 del RMC i si bé podria pensar-se que el fet que a la pregunta només es parli de “l’Ajuntament” podria crear confusió, el fet de que el cens de la consulta es limiti als ciutadans de Vilanova i la Geltrú inscrits al Consell de la República, impedeix qualsevol confusió. 

L’abast territorial o sectorial de la consulta proposada, en aquest casel cens dels ciutadans de Vilanova i la Geltrú inscrits en el Consell de la República no contradiu el que disposa l’article 3 punt 2 del RMC ja que el criteri selectiu, tenint en compte que la pregunta formulada també està circumscrita al territori de Vilanova i la Geltrú, no seria en cap cas discriminatori.

El proposant entén que no seria aplicable un percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles, però aquest és requisit exigit per l’article 11 apartat 2. Entenem que el que planteja el proposant no respondria a la idea del percentatge mínim necessari per considerar aprovada una opció sinó que possiblement faci referència al percentatge mínim de participació per acceptar com a vàlid el resultat de la consulta, concepte que no és el que s’exigeix en l’apartat 11 punt 2 apartat f) del RMC.

QUART.- Un cop verificades les característiques pròpies de la consulta i considerant que la proposta rebuda no acompleix tots els requisits i condicions establerts al RMC, la Sindicatura Electoral RESOL NO DONAR TRASLLAT AL GOVERN DEL CONSELL PER LA REPÚBLICA de la consulta plantejada a fi de que s’obtingui la prèvia i necessària autorització expressa per la seva aprovació inicial donat que la consulta plantejada no compleix tots els paràmetres que exigeix l’article 11 apartat del RMC.

CINQUÈ.- S’acorda notificar la present resolució al proposant.

Barcelona a 23 de setembre de 2022

La Sindicatura Electoral


RESOLUCIÓ Núm. 51 DE LA SINDICATURA ELECTORAL


 

RESOLUCIÓ núm. 51, de 23 de setembre de 2022, de la Sindicatura Electoral del Consell per la República Catalana, relativa a la proposta de Consulta d´Iniciativa Popular núm. 29 formulada amb el nom: Assaig de participació ciutadana”.

Segons la Resolució núm. 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta en relació amb el procediment de les consultes d’iniciativa popular i en compliment de les disposicions de l’ article 8 punt 1 en relació a l’article 9 apartats a) i b) del Reglament de Mecanismes de Consulta (RMC) respecte a les competències que li son pròpies a aquesta Sindicatura en quant a garantir la transparència, l’objectivitat i el principi d’igualtat en tot el desenvolupament dels processos de participació ciutadana i democràcia directa previstos en el RMC, i més concretament d´acord amb l´article 11 punts 2, 3, 5 i 6 del RMC en quant a la necessitat de verificar la legitimació  dels proposants i l’adequació  temàtica, funcional, territorial i procedimental de qualsevol proposta de consulta que es formuli, en sessió celebrada el 18 de setembre de 2022 la Sindicatura Electoral i amb l´assistència de tots els seus membres titulars, ha adoptat per unanimitat la següent:

RESOLUCIÓ D´AVALUACIÓ DE LA PROPOSTA DE CONSULTA DINICIATIVA POPULAR:Assaig de participació ciutadana ”

PRIMER.- Comprovada la legitimació del proposant, la proposta conté les dades establertes de l’article 11.2 del RMC, que són:

a) Nom de la Consulta: Assaig de participació ciutadana 

b) Pregunta de la Consulta: Creus que l’Ajuntament ha d’invertir més recursos en la neteja de la via pública? Per exemple, ampliar les zones de contenidors, augmentar la freqüència de recollida de les escombraries, etc.

c) Respostes possibles de la consulta :

– Sí

– No

d)  Àmbit territorial o sectorial del cens a consultar : Local del registrats a Vilanova i la Geltrú

e) Previsions de calendari de realització : Des del dia 26/9/22 a l’Ú doctubre 

f) Percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles: No aplicable

SEGON.- Complerts els requisits anteriors s’ha procedit a examinar si l’abast temàtic o funcional de la consulta plantejada es troba dins dels paràmetres fixats en l’article 4. RMC per les consultes d’iniciativa popular.

En aquest cas la consulta plantejada es troba dins l’abast temàtic o funcional previst en l’ article 4.2 del RMC doncs es refereix a aspectes no regulats ni en l’article 1 del Reglament Fundacional on defineix l’objecte propi del Consell ni en l’article 9 del mateix reglament  relatiu a les funcions pròpies del Consell.

TERCER.- Verificada la legitimitat del proposant, que la consulta conté les dades mínimes exigides a l’article 11 punt 2 i  l’abast temàtic o funcional de la consulta dins del que disposa l’article 4.2, en complimentdel que disposa l’article 11 apartat 6 punts b) i d) del RMC i segons la Resolució nº 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta,  s’ha de procedir a la verificació de la pertinència de la pregunta i respostes segons el que exigeix l’article 11 apartat 5 del RMC i la definició i adequació de la consulta a la resta de paràmetres tècnics com abast territorial o sectorial

L’article 11 apartat 5 del RMC exigeix que en tots els casos, tant la pregunta com les respostes, siguin clares, entenedores i el més breus possibles. Ha d’estar expressada en frases en indicatiu i sense subordinades, i sense que la pregunta contingui disjuntives o alternatives. 

Tant la  pregunta formulada com les respostes possibles són  clares, entenedores i breus, complint la resta de requisits exigits a l’article 11 apartat 5 del RMC i si bé podria pensar-se que el fet que a la pregunta només es parli de “l’Ajuntament” podria crear confusió, el fet de que el cens de la consulta es limiti als ciutadans de Vilanova i la Geltrú inscrits al Consell de la República, impedeix qualsevol confusió. El que no està previst en el RMC és la possibilitat de formular altra cosa que no sigui una pregunta i per tant, no serien admissibles les explicacions, matisos o complements a la pregunta pròpiament dita.

L’abast territorial o sectorial de la consulta proposada, en aquest casel cens dels ciutadans de Vilanova i la Geltrú inscrits en el Consell de la República no contradiu el que disposa l’article 3 punt 2 del RMC ja que el criteri selectiu, tenint en compte que la pregunta formulada també està circumscrita al territori de Vilanova i la Geltrú, no seria en cap cas discriminatori.

El proposant entén que no seria aplicable un percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles, però aquest és requisit exigit per l’article 11 apartat 2. Entenem que el que planteja el proposant no respondria a la idea del percentatge mínim necessari per considerar aprovada una opció sinó que possiblement faci referència al percentatge mínim de participació per acceptar com a vàlid el resultat de la consulta, concepte que no és el que s’exigeix en l’apartat 11 punt 2 apartat f) del RMC.

QUART.- Un cop verificades les característiques pròpies de la consulta i considerant que la proposta rebuda no acompleix tots els requisits i condicions establerts al RMC, la Sindicatura Electoral RESOL NO DONAR TRASLLAT AL GOVERN DEL CONSELL PER LA REPÚBLICA de la consulta plantejada a fi de que s’obtingui la prèvia i necessària autorització expressa per la seva aprovació inicial donat que la consulta plantejada no compleix tots els paràmetres que exigeix l’article 11 apartat del RMC.

CINQUÈ.- S’acorda notificar la present resolució al proposant.

Barcelona a 23 de setembre de 2022

La Sindicatura Electoral


RESOLUCIÓ Núm. 50 DE LA SINDICATURA ELECTORAL


 

RESOLUCIÓ núm. 50, de 23 de setembre de 2022, de la Sindicatura Electoral del Consell per la República Catalana, relativa a la proposta de Consulta d´Iniciativa Popular núm. 28 formulada amb el nom: Assaig de participació ciutadana ”.

Segons la Resolució núm. 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta en relació amb el procediment de les consultes d’iniciativa popular i en compliment de les disposicions de l’ article 8 punt 1 en relació a l’article 9 apartats a) i b) del Reglament de Mecanismes de Consulta (RMC) respecte a les competències que li son pròpies a aquesta Sindicatura en quant a garantir la transparència, l’objectivitat i el principi d’igualtat en tot el desenvolupament dels processos de participació ciutadana i democràcia directa previstos en el RMC, i més concretament d´acord amb l´article 11 punts 2, 3, 5 i 6 del RMC en quant a la necessitat de verificar la legitimació  dels proposants i l’adequació  temàtica, funcional, territorial i procedimental de qualsevol proposta de consulta que es formuli, en sessió celebrada el 18 de setembre de 2022 la Sindicatura Electoral i amb l´assistència de tots els seus membres titulars, ha adoptat per unanimitat la següent:

RESOLUCIÓ D´AVALUACIÓ DE LA PROPOSTA DE CONSULTA DINICIATIVA POPULAR:Assaig de participació ciutadana ”

PRIMER.- Comprovada la legitimació del proposant, la proposta conté les dades establertes de l’article 11.2 del RMC, que són:

a) Nom de la Consulta: Assaig de participació ciutadana 

b) Pregunta de la Consulta: Consideres que l’Ajuntament ha de ser més estricte en planificar i assegurar la convivència de bicicletes-patinets-vianants, amb l’objectiu de garantir-ne la seguretat?         

c) Respostes possibles de la consulta :

– Sí

– No

d)  Àmbit territorial o sectorial del cens a consultar : Local del registrats a Vilanova i la Geltrú

e) Previsions de calendari de realització : Des del dia 26/9/22 a l’Ú doctubre 

f) Percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles: No aplicable

SEGON.- Complerts els requisits anteriors s’ha procedit a examinar si l’abast temàtic o funcional de la consulta plantejada es troba dins dels paràmetres fixats en l’article 4. RMC per les consultes d’iniciativa popular.

En aquest cas la consulta plantejada es troba dins l’abast temàtic o funcional previst en l’ article 4.2 del RMC doncs es refereix a aspectes no regulats ni en l’article 1 del Reglament Fundacional on defineix l’objecte propi del Consell ni en l’article 9 del mateix reglament  relatiu a les funcions pròpies del Consell.

TERCER.- Verificada la legitimitat del proposant, que la consulta conté les dades mínimes exigides a l’article 11 punt 2 i  l’abast temàtic o funcional de la consulta dins del que disposa l’article 4.2, en complimentdel que disposa l’article 11 apartat 6 punts b) i d) del RMC i segons la Resolució núm. 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta,  s’ha de procedir a la verificació de la pertinència de la pregunta i respostes segons el que exigeix l’article 11 apartat 5 del RMC i la definició i adequació de la consulta a la resta de paràmetres tècnics com abast territorial o sectorial

L’article 11 apartat 5 del RMC exigeix que en tots els casos, tant la pregunta com les respostes, siguin clares, entenedores i el més breus possibles. Ha d’estar expressada en frases en indicatiu i sense subordinades, i sense que la pregunta contingui disjuntives o alternatives. 

Tant la  pregunta formulada com les respostes possibles són  clares, entenedores i breus, complint la resta de requisits exigits a l’article 11 apartat 5 del RMC i si bé podria pensar-se que el fet que a la pregunta només es parli de “l’Ajuntament” podria crear confusió, el fet de que el cens de la consulta es limiti als ciutadans de Vilanova i la Geltrú inscrits al Consell de la República, impedeix qualsevol confusió.

L’abast territorial o sectorial de la consulta proposada, en aquest casel cens dels ciutadans de Vilanova i la Geltrú inscrits en el Consell de la República no contradiu el que disposa l’article 3 punt 2 del RMC ja que el criteri selectiu, tenint en compte que la pregunta formulada també està circumscrita al territori de Vilanova i la Geltrú, no seria en cap cas discriminatori.

El proposant entén que no seria aplicable un percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles, però aquest és requisit exigit per l’article 11 apartat 2. Entenem que el que planteja el proposant no respondria a la idea del percentatge mínim necessari per considerar aprovada una opció sinó que possiblement faci referència al percentatge mínim de participació per acceptar com a vàlid el resultat de la consulta, concepte que no és el que s’exigeix en l’apartat 11 punt 2 apartat f) del RMC.

QUART.- Un cop verificades les característiques pròpies de la consulta i considerant que la proposta rebuda no acompleix tots els requisits i condicions establerts al RMC, la Sindicatura Electoral RESOL NO DONAR TRASLLAT AL GOVERN DEL CONSELL PER LA REPÚBLICA de la consulta plantejada a fi de que s’obtingui la prèvia i necessària autorització expressa per la seva aprovació inicial donat que la consulta plantejada no compleix tots els paràmetres que exigeix l’article 11 apartat del RMC.

CINQUÈ.- S’acorda notificar la present resolució al proposant.

Barcelona a 23 de setembre de 2022

La Sindicatura Electoral


RESOLUCIÓ Núm. 49 DE LA SINDICATURA ELECTORAL


 

RESOLUCIÓ núm. 49, de 23 de setembre de 2022, de la Sindicatura Electoral del Consell per la República Catalana, relativa a la proposta de Consulta d´Iniciativa Popular núm. 27 formulada amb el nom: Assaig de participació ciutadana”.

Segons la Resolució núm. 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta en relació amb el procediment de les consultes d’iniciativa popular i en compliment de les disposicions de l’ article 8 punt 1 en relació a l’article 9 apartats a) i b) del Reglament de Mecanismes de Consulta (RMC) respecte a les competències que li son pròpies a aquesta Sindicatura en quant a garantir la transparència, l’objectivitat i el principi d’igualtat en tot el desenvolupament dels processos de participació ciutadana i democràcia directa previstos en el RMC, i més concretament d´acord amb l´article 11 punts 2, 3, 5 i 6 del RMC en quant a la necessitat de verificar la legitimació  dels proposants i l’adequació  temàtica, funcional, territorial i procedimental de qualsevol proposta de consulta que es formuli, en sessió celebrada el 18 de setembre de 2022 la Sindicatura Electoral i amb l´assistència de tots els seus membres titulars, ha adoptat per unanimitat la següent:

RESOLUCIÓ D´AVALUACIÓ DE LA PROPOSTA DE CONSULTA DINICIATIVA POPULAR:Assaig de participació ciutadana ”

PRIMER.- Comprovada la legitimació del proposant, la proposta conté les dades establertes de l’article 11.2 del RMC, que són:

a) Nom de la Consulta: Assaig de participació ciutadana 

b) Pregunta de la Consulta: Estàs d’acord en que l’Ajuntament de Vilanova programi un reglament per fer un sistema de consultes vinculants de manera regular a tots els ciutadans per temes d’interès local ? 

c) Respostes possibles de la consulta :

– Sí

– No

d)  Àmbit territorial o sectorial del cens a consultar : Local del registrats a Vilanova i la Geltrú

e) Previsions de calendari de realització : Des del dia 26/9/22 a l’Ú doctubre 

f) Percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles: No aplicable

SEGON.- Complerts els requisits anteriors s’ha procedit a examinar si l’abast temàtic o funcional de la consulta plantejada es troba dins dels paràmetres fixats en l’article 4. RMC per les consultes d’iniciativa popular.

En aquest cas la consulta plantejada es troba dins l’abast temàtic o funcional previst en l’ article 4.2 del RMC doncs es refereix a aspectes no regulats ni en l’article 1 del Reglament Fundacional on defineix l’objecte propi del Consell ni en l’article 9 del mateix reglament  relatiu a les funcions pròpies del Consell.

TERCER.- Verificada la legitimitat del proposant, que la consulta conté les dades mínimes exigides a l’article 11 punt 2 i  l’abast temàtic o funcional de la consulta dins del que disposa l’article 4.2, en compliment del que disposa l’article 11 apartat 6 punts b) i d) del RMC i segons la Resolució núm. 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta,  s’ha de procedir a la verificació de la pertinència de la pregunta i respostes segons el que exigeix l’article 11 apartat 5 del RMC i la definició i adequació de la consulta a la resta de paràmetres tècnics com abast territorial o sectorial

L’article 11 apartat 5 del RMC exigeix que en tots els casos, tant la pregunta com les respostes, siguin clares, entenedores i el més breus possibles. Ha d’estar expressada en frases en indicatiu i sense subordinades, i sense que la pregunta contingui disjuntives o alternatives. 

Tant la  pregunta formulada com les respostes possibles són  clares, entenedores i breus, complint la resta de requisits exigits a l’article 11 apartat 5 del RMC i si bé podria donar peu a confusió el fet que a la pregunta només es parli de “l’Ajuntament de Vilanova”, el fet de que el cens de la consulta es limiti als ciutadans de Vilanova i la Geltrú inscrits al Consell de la República, impedeix qualsevol confusió.

L’abast territorial o sectorial de la consulta proposada, en aquest casel cens dels ciutadans de Vilanova i la Geltrú inscrits en el Consell de la República no contradiu el que disposa l’article 3 punt 2 del RMC ja que el criteri selectiu, tenint en compte que la pregunta formulada també està circumscrita al territori de Vilanova i la Geltrú, no seria en cap cas discriminatori.

El proposant entén que no seria aplicable un percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles, però aquest és requisit exigit per l’article 11 apartat 2. Entenem que el que planteja el proposant no respondria a la idea del percentatge mínim necessari per considerar aprovada una opció sinó que possiblement faci referència al percentatge mínim de participació per acceptar com a vàlid el resultat de la consulta, concepte que no és el que s’exigeix en l’apartat 11 punt 2 apartat f) del RMC.

QUART.- Un cop verificades les característiques pròpies de la consulta i considerant que la proposta rebuda no acompleix tots els requisits i condicions establerts al RMC, la Sindicatura Electoral RESOL NO DONAR TRASLLAT AL GOVERN DEL CONSELL PER LA REPÚBLICA de la consulta plantejada a fi de que s’obtingui la prèvia i necessària autorització expressa per la seva aprovació inicial donat que la consulta plantejada no compleix tots els paràmetres que exigeix l’article 11 apartat del RMC.

CINQUÈ.- S’acorda notificar la present resolució al proposant.

Barcelona a 23 de setembre de 2022

La Sindicatura Electoral


RESOLUCIÓ Núm. 48 DE LA SINDICATURA ELECTORAL


 

RESOLUCIÓ núm. 48, de 23 de setembre de 2022, de la Sindicatura Electoral del Consell per la República Catalana, relativa a la proposta de Consulta d´Iniciativa Popular núm. 26 formulada amb el nom: RESULTATS”.

Segons la Resolució núm. 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta en relació amb el procediment de les consultes d’iniciativa popular i en compliment de les disposicions de l’ article 8 punt 1 en relació a l’article 9 apartats a) i b) del Reglament de Mecanismes de Consulta (RMC) respecte a les competències que li son pròpies a aquesta Sindicatura en quant a garantir la transparència, l’objectivitat i el principi d’igualtat en tot el desenvolupament dels processos de participació ciutadana i democràcia directa previstos en el RMC, i més concretament d´acord amb l´article 11 punts 2, 3, 5 i 6 del RMC en quant a la necessitat de verificar la legitimació  dels proposants i l’adequació  temàtica, funcional, territorial i procedimental de qualsevol proposta de consulta que es formuli, en sessió celebrada el 18 de setembre de 2022 la Sindicatura Electoral i amb l’assistència de tots els seus membres titulars, ha adoptat per unanimitat la següent:

RESOLUCIÓ D´AVALUACIÓ DE LA PROPOSTA DE CONSULTA DINICIATIVA POPULAR:RESULTATS”

PRIMER.- Comprovada la legitimació del proposant, la proposta conté les dades establertes de l’article 11.2 del RMC, que són:

a) Nom de la Consulta: RESULTATS

b) Pregunta de la Consulta: L’octubre del 2017 varen triar Independència més de dos milions de persones, a día d’avui el Consell només té uns 100.000 afiliats. Quin creieu que n’és el motiu?

c) Respostes possibles de la consulta :

A) La gent té la sensació que estem marejant la perdiu, per acabar no fent res.

B) La gent té la sensació que no hi estem treballant prou.

C) La gent té la sensació que hi estem treballant , però que no ho fem amb encert o en la direcció correcta.

D) La gent té la sensació que hi estem treballant en la direcció correcta, però no ho sabem transmetre.

d) Àmbit territorial o sectorial del cens a consultar : Nacional

e) Previsions de calendari de realització : Abans finals de novembre 

f) Percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles: Majoria simple

SEGON.- Complerts els requisits anteriors s’ha procedit a examinar si l’abast temàtic o funcional de la consulta plantejada es troba dins dels paràmetres fixats en l’article 4. RMC per les consultes d’iniciativa popular.

En aquest cas la consulta plantejada es troba dins l’abast temàtic o funcional previst en l’ article 4.2 del RMC doncs es refereix a aspectes no regulats ni en l’article 1 del Reglament Fundacional on defineix l’objecte propi del Consell ni en l’article 9 del mateix reglament  relatiu a les funcions pròpies del Consell.

TERCER.- Verificada la legitimitat del proposant, que la consulta conté les dades mínimes exigides a l’article 11 punt 2 i  l’abast temàtic o funcional de la consulta dins del que disposa l’article 4.2, en complimentdel que disposa l’article 11 apartat 6 punts b) i d) del RMC i segons la Resolució núm. 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta,  s’ha de procedir a la verificació de la pertinència de la pregunta i respostes segons el que exigeix l’article 11 apartat 5 del RMC i la definició i adequació de la consulta a la resta de paràmetres tècnics com abast territorial o sectorial

L’article 11 apartat 5 del RMC exigeix que en tots els casos, tant la pregunta com les respostes, siguin clares, entenedores i el més breus possibles. Ha d’estar expressada en frases en indicatiu i sense subordinades, i sense que la pregunta contingui disjuntives o alternatives. 

En aquest cas ens trobem amb una pregunta que parteix d’una afirmació prèvia del proposant que es converteix en premissa que s’ha de donar per certa i vàlida per poder formular la pregunta objecte de la consulta i alhora sense que aquesta afirmació pugui ser objecte de discussió o consulta, el que ja contradiu l’article 11 apartat 5 del RMC quan exigeix que el que es faci sigui una pregunta. En aquest cas tenim una afirmació prèvia del consultant i una pregunta que, sense aquesta afirmació prèvia, no tindria sentit.

Les respostes tampoc complirien el requisits de l’article 11 apartat 5 del RMC doncs totes estan formulades de manera exactament igual i el que diferenciaria cada resposta serien les subordinades.

L’abast territorial o sectorial de la consulta proposada, en aquest cas “Nacional” malgrat poder considerar-se en cas d’una interpretació rigorista del que disposa l’article 3 punt 2 del RMC que no s’adequa als criteris establerts, entén aquesta Sindicatura Electoral que ha estat  en tot moment voluntat del Consell per la República facilitar i promoure la participació de tots els inscrits i que es pot deduir de la consulta presentada la seva  voluntat d’adreçar-se a la totalitat dels ciutadans i per tant, també a la totalitat  dels ciutadans registrats al Consell per la República, i per tant s’ adequa a allò que preveu el citat article.

QUART.- Un cop verificades les característiques pròpies de la consulta i considerant que la proposta rebuda no acompleix tots els requisits i condicions establerts al RMC, la Sindicatura Electoral RESOL NO DONAR TRASLLAT AL GOVERN DEL CONSELL PER LA REPÚBLICA de la consulta plantejada a fi de que s’obtingui la prèvia i necessària autorització expressa per la seva aprovació inicial donat que la consulta plantejada no compleix els paràmetres de pertinència de la pregunta i respostes segons el que exigeix l’article 11 apartat 5 del RMC.

CINQUÈ.- S’acorda notificar la present resolució al proposant.

Barcelona a 23 de setembre de 2022

La Sindicatura Electoral


RESOLUCIÓ Núm. 47 DE LA SINDICATURA ELECTORAL


 

RESOLUCIÓ núm. 47, de 23 de setembre de 2022, de la Sindicatura Electoral del Consell per la República Catalana, relativa a la proposta de Consulta d´Iniciativa Popular núm. 25 formulada amb el nom: Independència energètica 4”.

Segons la Resolució núm. 19 sobre la interpretació del Reglament de Mecanismes de Consulta en relació amb el procediment de les consultes d’iniciativa popular i en compliment de les disposicions de l’ article 8 punt 1 en relació a l’article 9 apartats a) i b) del Reglament de Mecanismes de Consulta (RMC) respecte a les competències que li son pròpies a aquesta Sindicatura en quant a garantir la transparència, l’objectivitat i el principi d’igualtat en tot el desenvolupament dels processos de participació ciutadana i democràcia directa previstos en el RMC, i més concretament d´acord amb l´article 11 punts 2, 3, 5 i 6 del RMC en quant a la necessitat de verificar la legitimació  dels proposants i l’adequació temàtica, funcional, territorial i procedimental de qualsevol proposta de consulta que es formuli, en sessió celebrada el 18 de setembre de 2022 la Sindicatura Electoral i amb l’assistència de tots els seus membres titulars, ha adoptat per unanimitat la següent:

RESOLUCIÓ D´AVALUACIÓ DE LA PROPOSTA DE CONSULTA DINICIATIVA POPULAR:Independència energética 4”

PRIMER.- Comprovada la legitimació del proposant, la proposta conté les dades establertes de l’article 11.2 del RMC, que són:

a) Nom de la Consulta: Independència energètica 4

b) Pregunta de la Consulta: Quin model energètic hem d’exigir als nostres representants, per Catalunya?

c) Respostes possibles de la consulta :

A) Un amb energies renovables instal·lades al nostre territori.(Ajuntaments, Consells Comarcals, Generalitat i propietaris, buscaran consens per els emplaçaments.)

B) Un amb energies renovables instal·lades al nostre territori.(No creiem què sigui necessari buscar cap consens per els emplaçaments.)

C) Preferim rebre l’energia, mitjançant líneas MAT, des d’altres comunitats o països. (Ajuntaments, Consells Comarcals, Generalitat i propietaris, buscaran consens per els emplaçaments.)

D)Preferim rebre l’energia, mitjançant línies MAT, des d’altres comunitats o països.(No creiem què sigui necessari buscar cap consens per els emplaçaments)

E) No cal exigir cap model, ja ho decidiran els mercats.

d)  Àmbit territorial o sectorial del cens a consultar : 

Nacional 

e) Previsions de calendari de realització : Abans finals de novembre

f) Percentatge de vot mínim per considerar aprovada una opció en funció del nombre de respostes possibles: 

Majoria simple

SEGON.- Complerts els requisits anteriors s’ha procedit a examinar si l’abast temàtic o funcional de la consulta plantejada es troba dins dels paràmetres fixats en l’article 4 del RMC per les consultes d’iniciativa popular.

En aquest cas la consulta plantejada es troba dins l’abast temàtic o funcional previst en l’ article 4.1 del RMC doncs es refereix a aspectes regulats a l´article 9 punt a) del RF atès que la determinació a prendre pel Consell per la República en matèria energètica tindria a veure amb el que hauria de ser l’acció política del Consell per la República de cara al model energètic a implementar en un estat independent.

TERCER.- Verificada la legitimitat del proposant, que la consulta conté les dades mínimes exigides a l’article 11 punt 2 i  l’abast temàtic o funcional de la consulta dins del que disposa l’article 4.1, en complimentdel que disposa l’article 11 apartat 6 punts b) i d) del RMC  s’ha de procedir a la verificació de la pertinència de la pregunta i respostes segons el que exigeix l’article 11 apartat 5 del RMC i la definició i adequació de la consulta a la resta de paràmetres tècnics com abast territorial o sectorial

L’article 11 apartat 5 del RMC exigeix que en tots els casos, tant la pregunta com les respostes, siguin clares, entenedores i el més breus possibles. Ha d’estar expressada en frases en indicatiu i sense subordinades, i sense que la pregunta contingui disjuntives o alternatives. 

Les respostes possibles plantejades no compleixen aquets requisits. No són clares, entenedores i el més breus possibles  i poden portar a confusió doncs hi ha respostes exactament iguals on allò que les diferència està plantejat entre parèntesi fora de l’enunciat de la resposta i poden portar a confusió en el moment de decidir la resposta a la pregunta formulada. Les respostes han de ser clares, com les preguntes, han de ser perfectament diferenciables pel propi enunciat de la resposta,  i els seus enunciats breus i senzills.

L’abast territorial o sectorial de la consulta proposada, en aquest cas “Nacional”, malgrat poder considerar-se en cas d’una interpretació rigorista del que disposa l’article 3 punt 2 del RMC que no s’adequa als criteris establerts, entén aquesta Sindicatura Electoral que ha estat  en tot moment voluntat del Consell per la República facilitar i promoure la participació de tots els inscrits i que es pot deduir de la consulta presentada la seva  voluntat d’adreçar-se a la totalitat dels ciutadans i per tant, també a la totalitat  dels ciutadans registrats al Consell per la República, i per tant s’ adequa a allò que preveu el citat article.

QUART.- Un cop verificades les característiques pròpies de la consulta i considerant que la proposta rebuda no acompleix tots els requisits i condicions establerts al RMC, la Sindicatura Electoral RESOL NO APROVAR la consultatal i com ha estat formulada, i notificar la present resolució al proposant.

Barcelona a 23 de setembre de 2022

La Sindicatura Electoral